Godislöfte i ny tappning

Jag och Kajsa har bestämt oss för att vi ska skära ner på sockret. Men ingen av oss är beredd att ge upp det helt. Därför har vi satt upp några regler för hur mkt och när vi får äta. Sen om 5-6 veckor ska vi nog skära ner på det lite mer, eftersom då har Kajsa kommit hem från praktiken i Stockholm. Men just nu ser det ut så här:

- Godis får endast ätas fredagkväll och lördag (ej hetsäta)
- Chips och popkorn får ätas en näve fredagkväll och en näve lördag
- Kakor, tårtor, bakelser, bullar och glass får ätas 3 stycken per vecka (tex. två bullar och en kaka)
- Vi får äta ytterligare en isglass per vecka
- Man kan inte spara sötsaker, dvs om man bara ätit två bullar en vecka får man inte äta fyra nästa vecka. Det samma gäller nävarna med chips.

Straffet:
Om man nu skulle få för sig att äta en chokladbit en torsdagkväll måste man samma vecka ut och springa 5 km.


När man läser det här så verkar det ju hur lätt som helst att hålla. Men vi två är så sockerberoende att det kommer nog ta emot lite. (Speciellt eftersom det står en godisskål på vardagsrumsbordet). Men om ca 6 veckor ska vi nog ta bort några punkterna.

Kommentarer
Postat av: linn

HEJA SISTERS OF BOMAN!

2009-04-20 @ 21:59:35
URL: http://rydelius.blogg.se/
Postat av: lisa

Haha, bra kämpat lisa! jag hade tänkt mig ut på en runda nu på morgonen igen. men....nu sitter jag här. typiskt. Ni är ju duktiga med sockret ju! :)

2009-04-21 @ 09:31:52
URL: http://lisarydelius.blogg.se/
Postat av: Jenni

Åh, jag skulle få lov att springa sååå långt varje vecka om jag gick med på det där! haha

Ja det vore jätteroligt att ses! Men jag jobbar nu ända fram till fredag nästa vecka dvs. 1a maj... Men efter det blir det lite lugnare. Men vi borde boka in något snart så det säkert blir av! ;) hihi

Kramar

2009-04-21 @ 17:07:48
URL: http://clockwatching.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0