TV

Tvn har tagit över mitt liv. Jag är helt allvarlig. Jag sitter vid den större delen av dagarna. Några dagar får jag nått ryck och är hurtig nån timme, men sen slutar jag ändå vid tvn. Jag kom precis på mig själv att tänka: "hmm, undrar om det börjar nått bra nu klockan åtta? äh, bara det går nått som typ 'Du är vad du äter' så är det lugnt". Hur tragiskt är inte det? Förut när jag hade ett liv såg jag på tv kanske 4-5 timmar i veckan. Nu kan jag se det på en dag! Inte är det nått vettigt jag ser på heller. Det kan vara allt från Tyra Banks Show och Oprah till Doctors. Eller t.o.m Hanna Montana. Bara för att jag inte har nått bättre att göra.
Jag hörde en kulturnisse på radion berätta att en av hans fritidsintressen var tvn. Han tyckte att det var en del av dagens kultur. Så jag får väl försöka trösta mig med att i alla fall en gubbe tycker att jag är kulturell!

Nu blir det nog Nytt Läge, eller Mannen som talar med hundar..

Kommentarer
Postat av: linn

skickade detta till ALLA på facebook. jag menar verkligen alla. alla förutom du hade facebook. skärpning lisa!



Hej på er!



Om ni inte visste det så ska jag flytta hemifrån om mindre än tre veckor. Jag har äntligen gått och blivit stor! Fyller även 20 år mitt där i smeten och vad vore inte bättre än att fira allt med en fest?



Hade tänkt mig lördagen den 9 maj i min nya fräscha källarlägenhet med toalett med golvvärme (kan vara bra att veta om man skulle fastna där..) Vi startar där vid sju och festar på tills vi känner att det är dags för utgång. Jag hade tänkt mig Corona men om det är någon som verkligen inte vill dit får väl den bege sig helt själv till något annat ställe. Roligast är ju om vi alla beger oss till samma uteställe! Tema för kvällen är FÄRG, den som kommer i svart grått eller vitt får vända i dörren och gå hem. Jag kommer inte gå med på några deals, färg ska de va!



Lägenheten ligger på Sandbacka (ovanför Haga, mot Coop Forum) på Sandgärdesgatan 22a, en trappa ner, första lägenheten på höger sida. Jag hittar nog på något kreativt i färg så ni vet var ni ska styra stegen någonstans. Om man tar 5ans buss från stan mot Ersmark kan man kliva av på Vallarestigen, då tar det inte mer än 2 min att gå till lägenheten (med förhoppning om att man inte går fel då).



Vore kanonkul om du ville komma och fira inflytten och födelsedagen med mig!

KRAM LINN



Ps. Känner du att "fest kanske inte är något för mig" och hellre vill komma på fika någon kväll eller helg är inte det helt omöjligt det heller. Ds.

2009-04-09 @ 17:25:00
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0