En svart lurvig väckarklocka

Imorse kl 05.45 blir jag väckt av en hungrig hund. jag säger åt henne att det är helg och vänder mig och försöker somna om. efter en otroligt konstig dröm som involverade utomjordingar, flygande t-shirtar, glasburkar och gamla klasskompisar hade klockan hunnit bli 06.30. då gav jag upp och klev ur sägen och gav effi mat, släppte ut henne på gården och inväntade att hon ville in igen. Sedan gick jag tillbaka till sängen och somnade om. Sov till 8.45 tills samma hund väckte mig igen. denna gång för att hon ville ut och gå. snäll som jag är klär jag på mig och tar en promenad. det var riktigt härligt ute faktiskt så jag är inte speciellt putt över att hon väckte mig!

kl.11.45 lämnade jag kajsa ensam hemma eftersom jag började jobba kl.12. kom hem igen strax efter 19 och hittade henne på soffan där hon förmodligen spenderat 99% av hennes vakna tid de senaste dagarna. eftersom hon orkat göra sig middag ställde jag mig och gräddade några våfflor åt henne, gav hunden mat, diskade undan m.m. och nu sitter jag här. tror inte att jag kommer göra många mer knop den här dagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0