Läger, gofika och tillbaka till vardagen

Sitter på jobbet och skriver som vanligt igen.. dock får vi väl se vad som händer med det framöver.

I måndags och tisdags var jag ju ute i Pengsjö på läger. Hur kul som helst! Barnen var jätte söta och snälla och gick och la sig när de skulle, och ingen försökte rymma. Det här året var alla med och sjöng (det var lite oangagerat förra året), och två killar hade med sig gitarrerna och ville spela till!

Direkt efter att lägret var slut, och jag hade städat undan iaf mina grejor for jag till Nordmaling. Där var det kalas för Malin som fyllde 20. Hon hade bakat 7 sorters kakor + en tårta. Dock hade hon inte fattat att "7 sorters kakor" innebär småkakor så man orkar äta en av varje. Malin hade nämligen bakat 7 olika små bakelser, så om man åt en var man proppmätt och sockerhög. Sen var man ju tvungen att smaka tårtan också, som bestod av en mandelbotten, chokladmarkis, citronkräm och vit chokladmousse. Hur mäktig som helst. Man försökte skära världens tunnaste bit, men man höll ändå på att storkna halvvägs. Som tur var varvade vi sockerchockarna med lite lekar. "Chip och bong" och "samurajen". Riktig lägerstämning blev det, haha!

Jag och Klara stannade över natten, så det blev lite skvaller framåt småtimmarna, så som det ska vara. Sen till frukost dagen efter blev det de bakelser man inte orkade smaka kvällen innan. Riktigt nyttigt! Nä, vi åt faktiskt riktig frukost innan bakelserna. Man behöver ju proteiner och vitaminer också för att överleva. Inte bara socker..

Idag har jag jobbat hela dagen. Ska bli skönt att komma hem och sova ut i sin egen säng. Har inte gjort det på över en vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0