Ensam i biomörkret

Ikväll har jag suttit själv och grinat i en så när på tom biosalong. Det bästa jag gjort på länge! Jag kostade på mig att se New Moon igen. Det var jag och 8 st andra i biosalongen, och alla satt bakom mig. Helt perfekt, ingen att trängas med, ingen som pratade i onödan, ingen som skymde framför en. Dessutom är filmen fortfarande lika bra. Jag grät minst lika mycket denna gång. Det torde ha sett lite lustigt ut för de som satt bakom, en ensam tjej som sitter med mössa på i salongen och snörvlar. Det var nämligen så kallt att jag efter halva filmen var tvungen att ta på mig mössan. Hursomhelst var det det absolut bästa jag gjort för mig själv på länge! Jag kan definitivt rekommendera andra att göra likadant om de har en vardagskväll till övers!

'
Förresten har vi fått snottran in i huset (som mamma säger). Själv skulle jag kalla det en liten pyroman till tomtenisse. Någon vill att vi ska brinna inne, det är i alla fall ett som är säkert. Eller bara kissa på oss. Detta har hänt än så länge:
'
1. Jag och mamma har ätit frukost och sitter i bilen på väg till våra jobb. Pappa ringer och frågar varför vi har använt spisen och glömt stänga av plattan. Men ingen av oss har använt spisen, och den var inte på när någon av oss åt frukost. (Kajsa hade inte klivit upp än). Så vem har hett på spisen?
'
2. Pappa ska gå och låsa garagedörrarna för kvällen och släcka hela vägen ut. I strykrummet får han se att det lyser en grön lampa. Strykjärnet är på. Men ingen har strykt kläder under dagen.. Vem har använt det?
'
3. Det här är nog det lustigaste av allt. För någon morgon sen vaknar jag som vanligt av väckaren, jag masar mig upp ur sängen och möter pappa utanför mitt rum som precis har kommit in från hans promenad med effi. Jag går till toan, men det är låst. Knackar på, men det är ingen där inne. Det slutar med att pappa får bända upp dörren kl.06.40 på morgonen. Vem använder våran toalett och försvinner med dörren låst?
'
De första två kanske man på nått sätt kan hitta en förklaring på.. Jag menar, människor glömmer.. Men det sista. Hur kan en toalettdörr som låses med nyckel gå i baklås?
'
Vi får se vad som händer här näst, om jag får någon spännande uppföljning innan jul!

Kommentarer
Postat av: Anette

Lisa! Ni har en elak tomtenisse måste jag säga! Han vill nog sabotera eran jul.. :p

2009-12-20 @ 00:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0