Mysdag

Igår var verkligen en toppendag om man bortser från två små händelser bara. På morgonen får jag sova ut i lugn och ro och äntligen ligger jag normalt till på sömnkontot. Men när jag kliver upp märker jag att effi har spytt mitt på hallmattan. Då ingen annan än jag är hemma blir det såklart jag som måste plocka upp det och tvätta mattan. Kanske inte bästa starten på dagen men det gjorde inte så mkt. Resten av dagen spenderades med en god bok i mammas nya laminofåtölj, en långpromenad med effi i skogen och jag bakade bröd. Vid 16 kom Jenny förbi och vi pratade, drack glögg, julpysslade och hade allmänt mysigt. Men mitt i vårat julpyssel upprepas morgonen. Mamma kommer in efter en promenad med effi och förmodligen har hon ätit skit, för återigen spyr hon på hallmattan. Eftersom mamma inte kan klara av sådant (hon spyr själv om hon kommer för nära) var det jag som fick ta hand om det.. igen.

Men som sagt, om man bortser från spyan var det verkligen en toppendag. Defenitivt vad jag var i behov av :).

Idag ska jag börja med att skjutsa pappa senad blir det jobb 12-20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0