En ensam dag för farmor Lisa

I tisdags låg internet nere, därav inga uppdateringar då.
Och igår låg jag nere, så därför blir det först uppdateringar idag!

TISDAG

Den dagen klev vi upp tidigt och for in till en marknad i stan. Det var världens största yta täckt av presenningar med tusentals stånd under. Vi gick runt där i några timmar och shoppade gärnet! Vi tog även en paus och åt glass och vår efterlängtade annanas! Sedan var det bara att ge sig in i pryldjungeln igen, klippa fast i förbigående människor, och shoppa ännu mer! För det fanns verkligen allt möjligt: klänningar, linnen, mobilfodral, bikinis, underkläder, hundar, konstig thailändsk mat, väskor. Ja, allt.

Kolla gärna in bilder på malin och klaras bloggar! (se länkar)

När vi hade svettats och shoppat färdigt där på marknaden gick vi runt lite i staden, eller vi satt mest och njöt av vädret och vilade våra fötter, men ändå. Sen tog vi en tuktuk-liknande taxi/buss (de har ett speciellt namn som jag inte kommer på) för 200 bath hem igen. Nog för att vi kanske var lite chockade över att taxin vi tog från flyget första dagen körde 120km/h utan bälte, blev vi nog ännu mer chockade över att denna tuktuktaxin, som i stort sett var helt öppen där man satt, gasade på upp i 100km/h med oss på flaket! Men vi var lätt höga av shoppingen och glassen, och lyckan över att ta sig hem själv, så det var faktiskt ganska kul!

När vi kommit hem igen tog vi ett dopp i en närliggande pool. Svalkade oss i ca en timma, sedan gick vi hem och åt - återigen thailändsk hemlagad middag. Supergott! På kvällen for vi och handlade div frukostsaker, och även lite frukt och choklad som vi gottade oss med samma kväll!

ONSDAG

Igår var vi inte lika tidigt uppe, så vi bestämde oss för att fara in till stranden. Och sen kanske gå lite på stan. Eftersom vädret fortfarande är lätt mulet, och det blåste en hel del, kunde vi ligga ute i solen. Hur härligt som helst. Köpte även lite jordgubbar där på stranden.
Sen när vi bestämde oss för att gå upp och äta någonstans så hände det. Fråga mig inte hur jag lyckdes med det, men jag är inte stolt. Skulle bara byta om och så poff högg det till i ryggen. Tänkte att, äh det kan väl inte vara så farligt, går jag vidare kommer det gå över. Men det gjorde det inte. Så vi käkade lunch, sen gick vi runt lite på stan. Väl inne i ett varuhus la jag mig ner på en bänk och malin och klara fick gå runt och kolla själva. Då kollade massa thailändare inne i butiken brevid (som förövrigt sålde glasögon) på mig och verkade tycka synd om mig eftersom det var så bökigt för mig att ta mig upp och ner från bänken, haha :P
När vi väl tagit oss hem, den här gången för 150bath - vi blir bättre, la jag mig ner i sängen. Och sen blev jag fast där. Det gjorde så ont att jag tog mig verkligen inte upp.. Tur för mig jobbar ju malin på hemtjänsten så hon ryckde in direkt!

TORSDAG (IDAG)

Idag var tanken att vi skulle rida elefanter, men på grund av min rygg gör vi det imorgon istället. Så idag har jag knaprat massa piller och nu kan jag iaf gå! Dock gör det fortfarande ont. Så jag valde att stanna hemma idag, så malin och klara for in på marknaden som vi var på i tisdags. Därför kan jag inte lägga upp några fina bilder just nu! Min kamera tar ju för stora kort, och malin har sin med sig.

Nu ska jag nog ta en dusch innan jag klibbar fast vid datorn.

Det ska tydligen bli bättre väder imorgon, och på lördag ska det vara klar himmel! Woho!

Kommentarer
Postat av: mamma

Typiskt att ryggen skulle strejka just nu. Du måste ta det lugt och inte bära snett. Blir det inte bättre måste du väl söka hjälp( kanske inte massagen nere på stranden). Hoppas erat lilla apotek har någon som kan hjälpa. Många kramar Mamma

2009-02-05 @ 11:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0