Första doppet

Dagen började med en dusch eftersom man blir inte speciellt trevlig i det här vädret. Dessutom hade vi tydligen för varmt iställt på luftkonditioneringen inatt eftersom både Malin och Klara vaknade av att de badade i sitt eget svett. Själv sov gott hela natten! Så inatt blir det nog 23grader. 20 var för kallt, och 25 var för varmt.

När vi hade fått i oss lite frukost begav vi oss ut på ytterligare en promenad. Fast den här gången åt ett annat håll. Helt sjukt vad olika standard det är på husen här. Ena är hur fina som helst med egen pool och allt, medan grannhuset är ett fallfärdigt plåtskjut. Men det känns bra att inte bara få se "turist-Thailand", utan även hur de riktiga människorna har det här.

 
Jag och Klara på promenad

Efter våran promenad var vi förmodligen sju gånger så svettiga som vi blev inatt, trots att vädret fortfarande är lite mulet - dock mer sol idag. Så därför skjutsade Jit in oss till stranden så vi fick ta oss ett dopp. Stranden var helt okej, lite skitigare än när jag senast var i Thailand. Men det var skönt att svalka sig lite!

När vi badat klart for vi förbi ett annat shoppingmall på vägen hem. Jag och Malin köpte ballerina-clocs (fakecrocs i ballerinamodell). Blir en bekvän variation för mina fötter, eftersom det inte behöver skava nå mer på mina tår.

Ikväll har vi spelat Tantrix med Dennis. Ätit thailändsk "rest-middag", som för övrigt är mycket godare än de rester vi har hemma!

Det får nog bli en tidig kväll ikväll så vi inte sover bort hela dagen imorgon.

Jag har även listat ut att de kort som jag tar är så stora att de går nog inte att få upp på bloggen. Så jag tar lite kort från Malins kamera istället :)


Här ser ni mig och Gem. Hon är hur söt som helst och har inte riktigt förstått att ingen av oss pratar thai, utan hon babblar på om allt möjligt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan

Ja, ni verkar ha det bra-SKÖNT.Bra att du inhandlade skor så du kan undvika skavsår!Kajsa har lagat middag-hamburgare,pappa har varit och tränat. Ja allt är som vanligt här hemma. Kramar mamma!

2009-02-02 @ 17:52:06
Postat av: Fällegänget

Verkar skapligt men vi har sju grader kallt, strålande sol och lagom med vit snö så vi är inte avundsjuka - ÄN. Fortsätt ha det. kramarBoman o Co

2009-02-03 @ 11:57:30
Postat av: julia

Först och främst galet avundsjuk på den värme ni verkar ha down there, själv gottar man sig i fantastiska 12 minusgrader och snö! MM! För det andra så måste jag bara påpeka hur hungrig jag blev efter att nu läst igenom din blogg. Fråga mig inte varför ty jag kan nog inte svara på den frågan. Kannnn ha nått att göra med att det står TAPAS där.. långt nere.. mm... tapas...



Hoppas du har det bra! Ha som mål att Inte komma hem med malaria eller diverse andra utomlandssjukdomar. Puss!

2009-02-04 @ 14:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0