Virus på datorn

Dennis lyckades ladda hem nått virus i förrgår, så hela gårdagen satt han och formaterade om datorn..
Därför for vi in till stan igår, tog manikyr och pedikyr.. Fast jag tog bara pedikyr eftersom jag river bort mina naglar jag har på fingrarna. Sen gick vi omkring och fönstershoppade, eftersom ingen köpte något (!). När vi började bli lite hungriga hittade vi efter många om och men ett stånd som sålde bananpannkaka. Vilket jag har längtat efter sen förra gången jag var i Thailand. Men vad tror ni händer? Hon som lagade pannkakorna var sämst på engelska, och så hade hon ett sår på fingret. Vilket vi märker när det är något rött på våran pannkaka.. Hon har blodat ner våran pannkaka! När vi påpekar att hon blöder rycker hon bara på axlarna och fortsätter.. Vi visste inte vad vi skulle säga. Så vi köpte den där HIV-pannkakan och gick iväg några meter, och sedan slängde vi den. Helt orörd. Men gud vad vi han börja sukta efter den där HIV-pannkakan på vägen! Haha!



Idag däremot blev det äntligen elefantridning! :D Det var varmt, svettigt och roligt. Har ingen koll på hur länge vi skumpade runt på våran treåringa elefant, men vi han verkligen bli riktigt svettiga!






På färden såg vi även en ny version av taggtråd:



Och en massa magra kor (notera att han räcker ut tungan):






När vi hade ridit klart for vi och åt lunch på det ställe där Dennis tydligen är stammis. Eftersom stället ägs av en australiensare och en engelsman var menyn därefter. Så vi tre tog en engelsk frukost.




Där var det en jättesöt hund vid namn Stupid. De flesta hundar här är verkligen inte söta. Men hon var mycket trevlig. Dennis gav henne lite bacon och hon dregglade nästan mer än Effi! Ytterligare ett plus var att hon hade blivit badad igår, så man vågade klappa henne :P







Sen när vi kom hem blev det ett dopp i poolen. Sen for vi in på nattmarknad i stan. Där det såklart blev ytterligare med shopping! På vägen hem köpte vi även en tårta till Dennis eftersom han fyller 55år idag. Fick dem att skriva "Grattis Dennis" på den :)





------------------------------------------------------------------------------------------

Förövrigt så mår jag mycket bättre i ryggen nu. Men Malin eller Klara ska få smörja in tigerbalsam ikväll, så mår jag nog ännu bättre imorgon :)

Hörde att det tydligen snöar ganska mycket hemma i Umeå. Här har det varit klar himmel och över 30grader. Visst låter det hemskt?

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej



Här i umeå snöar och blåser det och det är 13 grader kallt! Inte ens Effi vile gå ut i morse hon vände i dörren!! Idag åker vi till Sävar, jag bakade semor igår så vi tar nog med oss några. / mamma

2009-02-08 @ 10:17:04
Postat av: Jenny

Gud va skönt ni verkar ha det! Fina bilder och bra väder! Var det skoj att rida elefan? det vill jag också göra! nu börjar jag bli riktigt nervös över resan men det kommer nog att gå bra. det är ju en vecka kvar och jag jobbar sista dagen imorgon! :) har dagarna uppbokade med saker innan vi far så att man inte blir så nervös :) ska bl.a till farmor och farfar ! Ha det gott lisaboman! saknar dig

2009-02-08 @ 21:52:22
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0