Vädergudar på bushumör

Idag gick jag, mamma och pappa ut och spelade golf. Hade starttid kl.11 och planerade att gå 9 hål, äta lunch där och sen fara hem eftersom jag började jobba kl.16. Kvart i 11 kommer vi ut till Sörfors, så jag värmer upp puttningen sen kör vi. Detta resulterar såklart i att hela första hålet blir ett uppvärmningshål (det går skit). Resten av hålen gick helt okej faktiskt! Vid hål 5 börjar det dugga lite lätt, men går över på några minuter. Vädret är mulet men varmt, så det var rätt lagomt att spela i, om man bortser från brämsen. Vi kommer fram till tee på hål 9 och känner återigen att det börja dugga. Jag kollar åt höger, där lyser solen. Jag kollar åt vänster, där vräker regnet ner. Tre sekunder senare var det över oss. Jag och mamma springer till våra bagar och tar fram paraply och regnjackor. Skyddad av jackan, tror jag, kliver jag ut från paraplyet för att slå ut. På en minut är jag dyngsur. Vädergudarna har bestämt sig för att göra sig av med alla agressioner på oss och några till stackars människor på närliggande hål. Efter 30 meter plaskar det i gympaskorna. Vi ser att det börjar blixtra till och vips är åskan över oss. Det rinner längst halsen ner på ryggen. Klubban glider ur händerna när man ska slå för det är för blött. 3 slag och sen ger jag mig och plockar upp bollen. Det är inte lönt. När vi har halva hålet kvar och ca 150 meter till klubbstugan börjar regnet gå över till hagel och åskan tilltar. Då har alla plockat upp sina bollar och springer mot huset. Det blev ingen lunch där. Allihopa ville hem, ta en varm dusch och ta på sig torra kläder.

Nu sitter jag på jobbet och solen skiner och det är jättevarmt. Tack för den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0