"Det lilla hår jag har, det ska få sitta kvar"

Så hör jag pappa sjunga från övervåningen, haha! Mamma har färgat hans hår, och det blev lite mörkt (speciellt i hårbotten), så Kajsa gav förslaget att prova hennes silverchampoo för att få till det. Dessförinnan hade Kajsa noppat och färgat hans ögonbryn. Pappa, foglig som han är, går såklart med på allt det här eftersom han bor i ett hus med tre tjejer. Tycker lite synd om honom.

Igår var en hur härlig dag som helst! Jag var hos malin i nordmaling. Dagen började med att vi fick stressa till Arbetsförmedligen för malin hade något möte där. Men när vi kom hem igen (ca.10.30) bestämde vi oss för att fara ut till deras ö. Vi packade massa mat, böcker att läsa och kastspön. Malins pappa skjutsade ut oss och vår packning till deras ö (egentligen är det inte deras ö, men deras stuga är den ända på hela ön så det är inte speciellt många andra som brukar vara där). Det första vi gjorde efter att ha lastat av grejorna i deras stuga var att börja fiska. Det var hur härligt som helst, jag älskar verkligen havet. När vi blev less tog vi en paus och gick och fikade och lyssnade på måsarnas skrik. Sen fortsatte vi fiska lite till och otroligt nog drog malin upp en halvmeters gädda! Så vips var våran middag fixad!



Här är det precis innan hon ska slå ihjäl den med gäddkroken.


När vi var less på att fiska började vi göra iordning för att tillaga gäddan. Gick och plockade lite enbärsris att fylla den med och startade grillen. I väntan på att fisken skulle bli klar passade jag och malin på att ta ett nakendopp i det iskalla havet. Årets första! Framåt 19.30 på kvällen kom malins pappa och hämtade oss. På vägen hem såg vi en bäver. Och jag lyckades sitta helt still trots att det var tjugotretusenåttehundrasjuttiofyra mygg som svärmade runt oss!


Eftersom gårdagen var en riktigt hurtig dag blev det en slappar dag idag istället. På förmiddagen var det mulet så då såg vi världens sämsta (okej, kanske inte världens, men iaf topp 10 på den listan) chick flick. Material Girls. Rekommenderas inte. Men det var rätt mysigt att bara ta det lugnt. Sen när solen tittade fram gick vi ut och solade.

M-m-m sommaren är verkligen på väg nu! De här två dagarna har varit superhärliga. Måste definitivt ut till malins ö igen :)


Kommentarer
Postat av: l0

2009-06-10 @ 00:11:18
Postat av: linn

det är mörkt och jag ser knappt tangenbordet, därav det konstiga inlägget just..



det skulle inte förvåna mig en sekund i fall jag faktiskt gillar den där tjejfilmen.. skum som jag är.. ses snart? :) /ryde

2009-06-10 @ 00:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0