Segt

Det har varit en riktigt seg start på veckan.. Har som inte riktigt sovit ikapp helgens sömnförlust än.

Jag har kommit fram till att jag lever ett otroligt promblemfritt liv just nu. För vad gör jag egentligen? Jag jobbar 90 timmar i månaden. Det är drygt halvtid. Ändå tycks jag ha fullt upp och inte hinna med.. vilket egentligen bara beror på min egen lathet. För ett år sedan pluggade jag 100%, som på Midgård innebar att ca 45 timmar per vecka spenderades på skolan. Sen när man kom hem satt man sig och pluggade. Efter maten for man och tränade, och sista timmen av kvällen spenderades vid tvn. Mitt liv just nu cirkulerar mest kring tvn. Och datorn förstås.. Och mobilen. De största problem jag stöter på är om jag ska välja House eller Desperate Housewifes på tisdagar. En till sak att lägga till mina icke-problem är att jag fortfarande bor hemma. Slänger jag kläderna i tvättstugan så kan man tillslut hitta dem i strykrummet rena och torra. Jag behöver aldrig oroa mig för ett tomt kylskåp. Dock händer det ibland att det man är sugen på är slut.. Men jag kan ju inte påstå att jag svälter. Jag har heller inga räkningar som dimper ner i brevlådan, sådana brev är ju adresserade till mina föräldrar.

Hur ska det gå för mig när jag väl måste börja jobbar 160 timmar i månaden som vanliga människor, tvätta mina egna kläder och laga min egen mat? Det är klart det kommer gå, och jag kommer trivas bra med att vara självständig! Men det kommer inte vara riktigt lika problemfritt..


Förövrigt ringde en lite småputt Malin idag.
Såhär inleddes vårat samtal:
L: Hej!
M: Hej.
(lite för lång paus, så jag fortsätter:)
L: Hur är det?
M: Nej.

Det är alltid lika kul när hon ringer ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0