Tillbaka till Midgård

Idag har jag jobbat ute i Tavelsjö på fritids där. Bra med en liten extrainkomst, och sen är det såklart alltid kul att leka med barnen! Dock var det lite svårt att hänga med, att lära sig 18 namn på nån timme är för mig omöjligt. Och att sen hålla hyffsad koll på de där 18 små personerna man inte vet vilka det är.. ja.. det är en utmaning! Men som sagt, det är ett roligt extraknäck!

Jag jobbade fram till 18, och sen skjutsade pappa mig till Midgård så jag fick se Ettornas projekt. Det kändes lite lustigt att vara tillbaka på skolan. Rutinerna fanns som kvar. Jag gick in genom dörren, kollade på tavlan och tv-skärmen om det stod något. Gick förbi cafeterian mot skåpen. Där kom jag på mig själv och vände tillbaka till cafeterian och satte mig och inväntade familjen Rydelius. (Dock han familjen Öjbrandt före). Och efter en otroligt flummig show (som det alltid är på midgård) med separata mycket bra moment åkte jag med familjen Rydelius hem igen.

Fick veta av Lisa Rydelius att det tydligen kommer bla Draggen-elever till Midgård för att köra "Midgårds-bingo". Typ som bilbingo, fast du ska hitta folk istället för bilar. Tex en med rastafaraiflätor, flanellbyxor, en emo eller andra midgårdsmänniskor. Hur kul som helst! Hahaha! Åh, jag gillar det, men saknar det inte :)

Imorgon blir det återbesök hos naprapaten. Kommer troligast få massa rehabträning. Men man kan ju förstå att det behövs om man får ryggskott vid 19 års ålder. Hemmet nästa! Nä, dags att plocka fram de där djupt begravna magmusklerna innan man tvingas använda rullator. Hå hå ja ja

Kommentarer
Postat av: linn

haha, ja, midgårdsbingo. det var kul det :)

2009-03-11 @ 23:32:53
URL: http://rydelius.blogg.se/
Postat av: linn

sv:

haha ja.. den ligger nedanför kyrkogården precis. så, inte så himla långt bort ändå!

2009-03-12 @ 10:26:26
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0