Halling

Fick ett ryck och plockade fram fiolen idag. Kom på att om jag ska kunna vara fiollärare till sommaren kan jag inte vara helt ringrostig. Det var faktiskt riktigt kul att spela. Började ta ut några låtar jag har här på datorn, bland annat Kavaljershalling av Harv. Har väl kommit halvvägs ungefär ^^. www.myspace.com/harvsweden , just den låten finns inte där, men jag måste ju göra ett försök till att få alla mina vänner som inte lyssnar på folkmusik till att börja nånstans.

Tog en paus i spelandet och kollade runt lite på eurovisionbidragen. Insåg att Norges bidrag (som jag bara hört tidigare, inte sett) innehöll 3 st män som dansade (vad tror ni? just det) halling. Egentligen inte så konstigt med tanke på att halling är en norsk dans, men det var som ändå kul att de körde med en så nationalistisk låt.

Tidigare under dagen var Linn j på besök, hon hade även med sig sin systemkamera (bilder kan ni finna på hennes blogg). Mkt kul att umgås lite med henne, istället för att bara säga hej i dörren på jobbet.


Ikväll blir det DH kl.21, samtidigt som man får flippa till eurovision. Sen ska jag se Twilight!! Jag tror jag har för höga förväntningar, men jag bryr mig inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0