Supertanten i gula badmössan

I söndags gjorde jag misstaget att ställa mig på en våg. Det var en impulsgrej, men sen dess har jag som mått lite smått illa över vad den visade. Så därför for jag och simmade idag. Jag har länge vetat att jag måste ta tag i min kondition, men nu då min vikt inte var den samma rann bägaren över. Så nu ska jag börja träna ordentligt!

Väl på simhallen var det väldigt lugnt, och jag fick en bana för mig själv. När jag skulle kliva ner i bassängen kom det en tant i gul badmössa och vi pratade lite lätt med varandra. Jag tänkte att jag simmar 40 längder (1km), för det tar ca 30 min och då hinner jag lagomt till jobbet kl.16. När jag simmat ca 33 längder frågar tanten i gula badmössan mig hur många längder jag simmat, för hon har tappat räkningen men hon visste att hon låg några längder efter mig. Hon sa att hon brukar simma 1000, men nu ha rhon varit sjuk så därför bara 500. 500 längder?! tänkte jag. Fy tusan vilken krut-tant som orkar det! Samtidigt blev jag lite förbannad eftersom jag själv bara tänkte simma 40.. Så jag simmade argt vidare 10 längder till och mer han jag inte om jag skulle hinna till jobbet. Jag var fortfarande förbannad på mig själv över min dåliga kondition när jag gick in i duschen, men efter kanske 2 min kom även den där supertanten. Då insåg jag att hon kan ju för tusan inte ha menat 500 längder, utan 500m. Dvs 20 längder. Å ena sidan blev jag smått besviken på mig själv att jag kan vara så korkad att tro att hon menat 500 längder, och å andra sidan blev jag smått nöjd. För den där supertanten i gul badmössa hade just pushat mig att simma 10 längder till, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0