Shoppinghelg i huvudstaden

Åh vad bra helg det här har varit :)

I fredags satte jag mig på en buss ner mot Övik kl.8 på morgonen, strax efter Nordmaling började växellådan krångla vilket resulterade i att chauffören var tvungen att gå ner på ettan i varje uppförsbacke! Sjukt segt, men tack vare att det inte var många stopp på vägen vad den inte långt efter schemat när vi var framme i Övik. Där plockade Malin upp mig, vi svängde förbi Willys för att köpa färdkost (godis) och sedan for vi in till Mellansel. Där fick jag kolla på hur Malin bor och pluggar och vilka hon umgås med. Mkt trevliga människor och skola! Förstår att hon trivs :) Efter lektionerna skyndade sig Malin att packa och sedan började våran bilfärd ner mot huvudstaden. Vi var tvugna att stanna i Ullånger för att byta bil, sen stannade vi på Ikea i Sundsvall och åt middag. Framåt 22 var vi i Sollentuna. Den kvällen gjorde vi inte många knop, Malin fick installera sig i "kattparningsrummet", hehe :P

På lördagen for jag och Malin in till stan vid 11 och gick runt och shoppade diverse saker. Jag hittade en fesklänning som jag funderar på att ha till jul eller nyår. Enkel, svart på HM. Den satt mkt bra iaf! Malin shoppade en väst. Sen köpte vi båda varsitt par skor. Och ja, jag vet att jag har jättejättemånga skor, men jag behövde faktiskt de här! Jag har Malin som vittne, haha :P Vid 3-tiden kom Gustav in och vi for till Söder för att fika på Muffinsfabriken. Mkt mysigt! Där bestämde vi oss för att stanna inne i stan och se på bio. Så vi for till Kungsgatan, köpte biljetter till This is it på Rigoletto, och gick runt och shoppade lite mer. Det blev sushi till middag och sen kostade vi på oss popkorn till bion! Filmen var riktigt bra, fy tusan vilken konsert det hade blivit om MJ hade fått fortsätta leva. Helt sjukt..

På söndagen sov vi ut, sedan vid 13 for vi in till Sollentuna Centrum för att kolla in den nya gallerian här. Där blev det lite mer shopping, men inte mkt eftersom det fanns inte jättemånga affärer där än. Men det kommer nog bli riktigt bra när alla lokaler är upptagna av butiker. Sen köpte vi Ben&Jerrys och for hem till Wiklundhs igen. Där blev det fika, och sen middag. Kl18 började vi fara in till stan för att fara och se Kirk Franklin. Kl 19 började konserten i Globen! Förband var Ole Börud, nån random som spelade en låt och Samuel Ljungblad. Riktigt bra var det! Sen började Kirk, och fy tusan vilka röster svarta stora amerikanska kvinnor har! Galet! Det blev en lite frikyrklig stämning, och Gustav blev lite obekväm (speciellt när alla skulle upp och dansa), men musiken var ruggigt bra! Det är häftigt att se hela globen göra samma rörelser till musiken. Efter en 4timmarskonsert kom vi hem igen strax efter midnatt. Tyckte lite synd om Gustav som skulle upp och jobba idag. Det blev bara 5h sömn för honom..

Idag for Malin hem vid 11. Då kom hennes skjuts förbi så hon sitter i en bil nu på väg hem till Mellansel. Jag och Helena har varit och tränat, och just nu sitter jag och tar det lugnt i väntan på att Gustav kommer hem. Vilket är om ca en timme.

Bilder från konserten kommer senare :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag vårdar dina ljus redan:D

2009-11-09 @ 17:47:31
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

När ska vi ses?

Du kanske kan tipsa mig och patrik om stockholms dolda smultronställen? :) kram

2009-11-11 @ 14:54:30
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/
Postat av: Andrea

OOO Jag vill också åka till Stockholm!! OOHH och allt det där skitet. Jag hatar Stockholm och alla som bor där! Alla är så kaxiga och dryga, riktiga nollåttor!! Det finns inga " smultronställen ". Det finns Sergels torg och Stureplan ( såååå ytligt, bara "fina" människor får vara där. ) bara skit.

2009-11-11 @ 22:15:11
Postat av: Jag

Är du inte lite väl fördomsfull nu Andrea? Det är klart stureplan kryllar av bratz med backslick som lever av pappas pengar. Men åker man utanför stureplan finns där faktiskt vettiga härliga människor :P Jag tycker sthlm är en rolig stad, dock hetsig i jämförelse med lugna sköna norrland. Sthlm i lagom dos är alltid bäst ;P



Jenny! På söder (kliv av vid skanstull) finns ett jättemysigt litet cafe som heter muffinsfabriken. Som du förstår på namnet säljer de endast muffins. Rågoda och enorma. Det finns även doggybags om man inte orkar hela.

2009-11-11 @ 22:33:32
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0