Två veckor kvar till advent

Hej och hå vad mycket jag har att ta igen här! Jag har verkligen inte orkat sätta mig vid datorn i helgen. Dels för att det är en stor hög med kläder ivägen, dels för att min dator är så himla seg, och dels för att jag kan kolla precis allt på mobilen - förutom att blogga! :/

Anyway, här kommer en redogörelse för min helg!

Fredag:
Jobbar fram till 15.30, då kommer mamma och hämtar mig. Hon ska på after work men en arb kompis, pappa ska på after work med jobbet. Syster ska följa med pappa. Dvs som det såg ut skulle jag få sitta hemma och knåpa ihop något till middag själv. Så mamma frågade om jag ville följa med henne. Varför inte? tänkte jag. Ända haken var att jag skulle köra hem, men annars hade jag fått hämta henne i vilket fall som helst, haha :P Eftersom vi kom ner på stan lite före de skulle ses gick vi runt och kollade. Dixi sålde jeans för 99kr, både jag och mamma (och hennes arb kompis) hittade oss varsit par! Sen blev det en hamburgertallrik på V&R. Lätt värt. Sen hem lagom till Idol :)

Lördag:
Lugn förmiddag, tvättade mitt permanentade hår för första gången, och lockarna sitter än! :D Sen jobb kl.14-20. Efter jobbet blev det hem och styla sig för att fara på en fest hos Emil. Kom väl dit vid 21. Träffade många trevliga människor från Frankrike, Tyskland, Slovakien och skåne, haha! Tiden gick fort och vips var klockan sent. dÅ var syster var snäll och agerade fyllechaffis mitt i natten. Puss på dig Kajsa :)

Söndag:
Vaknade vid 10.30, mådde riktigt bra om man bortser från alldeles för lite sömn. Dock kändes det inte lönt att somna om eftersom jag började jobba kl.14. Jobbade fram till.20, sen hem - såg Bones och Parlamentet, sen var jag alldeles för trött för någonting annat. Det blev bums isäng kl.21 för min del!

Måndag:
Idag har jag varit på stan, men eftersom det var pissväder var jag aldrig på nått riktigt shoppinghumör.. Köpte lite julklappar iaf. Fick skjuts med mamma hem. Lagade mat. Har övat lite på fiolen eftersom jag ska spela i kyrkan om två veckor! Och nu sitter jag här.

Det var den uppdateringen det!


Kommentarer
Postat av: linn

tack!! nu vet jag lite vad som händer för dig. dejt nä vecka? :) kramar

2009-11-16 @ 21:54:13
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0