En mindre hyllning till desperate, for oengagerade scrolla ner ca halvvägs

Som svar på era frågor: jag sökte här i Umeå, fast på distans. Engelska 15hp, halvfart.

Åh vad Desperate är bra, måste bara få säga det. Sjukt att man fortfarande är inne i en serie som är inne på 6e säsongen, och man är så fast i vad som kan hända nästa avsnitt att man glömmer allt som redan har hänt. Jag menar, om man skulle tänka till ordentligt borde alla hemmafruarna ha lätt psykiska problem (inte bara Kathrine). Några minnen: 

- Bree har varit gift och hennes apotekare mördade hennes man, och hon i sin tur mördade apotekaren. Hon har slängt ut sin son och skickat hennes gravida dotter i kloster.
- Susan har varit gift mer Karl, skild från Karl, gift med Mike, skilld från Mike, ihop med målaren jag inte kommer på namnet på, nästan gift med honom, och nu återigen gift med Mike
- Lynette har varit framgångsrik, sedan fått hur många barn som helst, drivit en pizzeria, haft cancer. Hotat med att mörda för att hennes son inte skulle hamna i fängelse.
- Gabriella har haft en affär med en 17åring, skilt sig från sin man (som då var tillsammans med Edie som senare körde in i en stolpe och dog), gift sig med en senator, skilt sig igen och gift sig med Carlos igen.

Alla har varit med alla på den gatan. Orkar inte rabla upp mer. Förstå ändå att så mkt har hänt, det mesta otroligt orealistiskt för så mkt händer inte på en gata, men ändå är serien spännande. Sjukt!

Aja, förlåt alla som inte ser på DH för att jag dedikerar så många ord åt den serien. Jag ska nämna lite om vad jag har pysslat med också.

Igår jobbade jag, sedan hade jag lektion med grannen (som för övrigt är jätteduktig!), sen for jag och tränade bodybalance. Idag jobbade jag, kom hem och lagade middag, for och tränade step dance och sen tv. Jag är ganska nöjd över att jag har kommit igång med träningen. Försöker faktiskt röra på mig mins två gånger i veckan! Det är mer än vad jag gjorde för ett halvår sen :P haha. Imorgon ser schemat rätt likt de två första dagarna på veckan. Fast istället för träning blir det ett personalmöte på Athena kl.17.

Dessutom håller min hud på att torka bort. Jag smörjer och smörjer men eftersom jag tvättar händerna så ofta på jobbet fnasar sig fingrar och naglar ändå. Ansiktet är också smått uttorkat. Dock köpte jag en mask på bodyshop (hade 100 kr där och den var på rea för 115kr = 15kr betalt för mig! Score!) som hjälper. Får se till att använda den en gång i veckan nu under vintern..


Mina vänner i vinter!

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: lisa

tack för desperateminnena, snacka om händelserikt liv de där fruarna har!

2009-10-14 @ 09:50:35
URL: http://lisarydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0