skatteåterbäring?

Igår fick jag mitt deklarationsbrev. Eftersom alla jag pratat med fått tillbaka massor var jag lite spänd när jag öppnade. Kommer jag har råd att köpa nå snygga möbler till balkongen? Eller ska jag spara pengarna? Om det inte är så mkt kanske jag kan köpa lite smågrejor till lägenheten... Så gick mina tankar tills jag läste det som stod.
Beräknat belopp som du ska betala (exklusive ränta) = 539
Så jäkla surt!!
Kan inte de räkna ut hur mkt man ska betala i skatt under året som går? Måste de snåla så man behöver betala extra såhär i deklarationstid?! Jag hade hellre betalat 3000 extra under året och fått igen 2500 nu istället.. Aja det finns inte så mkt mer att göra än att betala den där purskans femhundringen..

Annars så var jag jätteduktig igår. Jag gick runt till 5 förskolor i området och lämnade cv, jag ringde telefonbanken och fixade med ppm fonderna(?)/orangea kuvertet så nu har jag nån som fixar det där gratis åt mig tills jag är 30 år. Ringde även till um för att få ett recept härifrån istället för att ha det i Umeå. För i Umeå betalar jag 310kr för 3 månader, får jag ett recept härifrån kostar det mig 30kr för 3 månader. Lätt värt! På eftermiddagen hade jag tvättid. Totalt hade jag och Gustav samlat på oss tvätt som efter sortering resulterade i 7 olika maskiner! Som tur var blev inte alla fulla, det hade jag aldrig orkat bära. Sedan blev det hemmagjorda köttbullar och stuvade makaroner till middag :)

Idag for jag in till centrala Sollentuna, skaffade lånekort på biblioteket, lånade böcker (som om jag inte har nog redan), kopierade fler cvn, shoppade en toalettrullshållare och handlade lite mat. På väg hem missade jag bussen precis, men då det bara tar en kvart att invänta nästa och solen sken gjorde det mig ingenting!
Ikväll väntar träning och jag lär nog vara riktigt mör imorgon! Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Jenny

drygt!



men du verkar ju få ordning på saker där nere :) när vill du ha sällskap?

2010-04-16 @ 08:25:05
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0