Ersmarksgänget

Imorse tog jag och pappa lillbilen in till Vindeln och Buberget för att åka slalom! Trots att det drevat en hel del lyckades lilla kaan ta sig hela vägen utan att köra fast någon stans. Där var även Gustav plus delar av familjen. Tyvärr var alla backar inte öppna, eftersom det tydligen inte snöat särskilt mycket i Vindeln. (Hur kan den ha snöat mycket i heeeeeela Sverige, men inte där?!) Men vi åkte på mellan 10 och 14 ungefär, sedan var vi alla lagomt möra i benen.
Väl hemma i Ersmark igen tänkte jag snabbduscha för att bege mig till Jenny, men vattnet var inte på min sida. Eller rättare sagt, vattnet fanns inte alls. Tydligen var det någon läcka på Mariedal? Förstår inte riktigt varför Ersmark blev utan vatten då, men det finns säkert någon logik i det. Min lösning på det hela blev i alla fall att blaska av sig med de lilla vatten som fanns kvar i kranen och att platta håret. Sedan fixade hårspray och parfym resten.
Kom hem till Jennys nya lägenhet strax före 17. Superfin lägenhet verkligen! (Trots att alla möbler inte kommit än). När Jenny var klar åkte vi till hennes syster Anette. Där samlades vi gamla Ersmarkare och åt tacos och pratade om allt möjligt. Kul att hinna träffa så många!
Nu ligger jag i sängen och borde sova. Imorgon bär det av till Övik, ska träffa släkten och gå på hockey. Det var inte igår det! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0