Hockey och dans

Igår åkte vi (familjen + Gustav och Christopher) till farmor och farfar. Där vankades middag redan vid 15-tiden. Vi åt så vi storknade och vid 18 begav vi oss in mot stan. 'Mapa' bjöd oss alla på hockey! Himla kul att se nya arenan, och matchen var inte dålig. Tyvärr förlorade Modo med 2-4, men de spelade bra! Det var spännande in i slutet (Luleå gjorde fjärde målet med en sekund kvar av matchen). Väl hemma på Fälle igen bjöds det på skinksmörgåsar, och trots att man fortfarande var mätt sedan middagen slank det ner en macka eller två. Gustav fick lära sig några nya ackord på gitarren (enligt farfar spelas G endast med ett finger, inte hela ackordet) och farfar passade på att stämma upp i sång. En rolig kväll med släkten :)
'
Idag började vi dagen med Fjällräven Outlet i Övik. Kajsa var den enda som shoppade något, ett par strumpor. Innan vi körde upp till Umeå fyllde vi på energireserverna på Max. Var hemma i Umeå igen ca kl.14. Efter att Gustav hämtat bilen (som var inne på Carstedts för att fixa motorvärmare) åkte vi ner på stan för mellandagsrean! Det blev mycket shopping, men bara ett plagg var på rean. Jag hittade ett baslinne, en stickad tröja, en kofta, jeans och en kavaj. Gustav shoppade tre par byxor. Sedan mötte vi upp Kajsa och Christopher och åt middag på Café Station. Strax före 19 åkte de andra hem medan jag stannade kvar. Jag väntade på Klara som kom någon minut senare. Det var folkdans på station så jag och Klara hade bestämt oss för att damma av våra kunskaper. Okej, Klara har ju hunnit dansa mer än vad jag har gjort, så hon behövdes nog inte dammas av. Själv kände jag mig lite ranglig och yr, men himla kul var det!
'
Nu är jag mör i benen och har en blåsa på höger fot, precis vad jag förväntade mig. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0