Julstök med familjen

Kl 15 ringde mamma och ville ha hämtning. När vi var hemma igen började mamma med maten och jag bakade bröd. Efter middagen åkte jag, pappa och Kajsa och köpte julgran! Sen har jag kokat knäck och mamma har bakat biskvier, och kajsa har pysslat. Av biskvierna blev det äggulor kvar, och av dem gjorde vi äggtoddy. Riktigt gott!
'
'
Sen måste jag bara få rekommendera en variant av knäck som jag testade nu, som i alla fall jag tyckte var supergoda!
Gör först vanlig knäck:
2 dl sirap
2 dl socker
2 dl grädde.
(Fast jag gjorde halv sats)
Sen när knäcken i stort sett är klar hällde jag i kardemumma och mandel.
Underbart för de som tycker om kardemumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0