Kyla

Vad är huvudstaden för himla kallhål egentligen? Fryser mer här en vad jag gjort uppe i Umeå. Antingen beror det på att jag klär mig alldeles för kallt ("för -10 grader är ju ingenting"), eller så är kylan här mycket råare. Skulle ta mig från uni in till stan för att handla Gustavs julklapp, men såklart stod röda linje stilla mellan universitetet och tekniska högskolan (en fjuttig station) pga vagnfel. Därför satte SL in bussar där emellan. Mängden människor som ryms på tunnelbanan går verkligen inte in i en buss, så jag fick stå ute i kylan och vänta. Tillslut blev jag less och tog bussen åt andra hållet och därefter pendeln in till stan.
'
Nu är jag tillbaka på uni igen. Ska försöka plugga lite och sen träffa underhållningsmästeriet. Det kommer bli en sen kväll för mig, och ännu senare för Gustav. Han är på Solvalla och bränner pengar med jobbarkompisarna. Förhoppningsvis går han minst plus minus noll i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är kallare i S-holm, för det är som du säger en mycket "råare" kyla......så på med täckbyxor,mössa vantar och tjock jacka!!! Hoppas hästarna springer som Gustav vill!! Sköt om er / mamma

2010-12-08 @ 20:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0