Narnia

Såg Berättelsen om Narnia: Prins Caspian och skeppet Gryningen igårkväll med Gustav och Kajsa. I 3D! Fast jag måste få säga att jag inte är särskilt förtjust i just 3D effekterna. Det är klart det är bra gjort och så, men jag tycker man får svårt att kolla på vad man vill i filmen. Man måste kolla på den punkt det är fokus i filmen, annars blir man bara yr. Det gör att det tappar lite av tjusningen med att se en film för första gången. Jag tycker om att kunna kolla på små detaljer i hörnen och ansiktsuttryck på personerna som inte är i fokus. Det kan man inte gör i 3D.
Tillbaka till filmen. Den har fått dålig kritik av filmrecencenter, det brukar ofta betyda att den är rätt bra. Och ja, det var den. Narnia generellt är ju en himla mysig berättelse. Sen tycker jag det är roligt att följa barnskådespelares uppväxt, dvs hur de blir större för varje film. I denna var det tydligast med "lilla" Lucy. Som kritik måste jag säga att det blev alldeles för tydligt kristet på slutet, och det var lite för lite romans. Man borde ta och läsa om böckerna, det är ett som är säkert. Jag tror att jag har läst alla, men det var vääääldigt länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0