Pepparkaksälgar

Den här dagen började med att jag vaknade av mig själv 08.55. "Score!" tänker jag, "kalendern börjar ju 09.00". Men nej, sådan tur hade inte jag. Kalendern började såklart 08.45. Vad är det för tid egentligen? Jag fick se på datorn istället.
Efter det stället jag mig och bakade en saffransbutterkaka. Mums!
När jag och Gustav hade fikat en bit av den till kaffet åkte vi och julhandlade. Eller rättare sagt, Gustav julhandlade massor och jag gick runt och kollade om det fanns något roligt jag ville ha. Jag har redan köpt alla julklappar (förutom den till honom men det kan jag ju inte fixa då han är med).
När han shoppat klart åkte vi hem och bakade pepparkakor. Jag äger endast två pepparkaksformar, en stor älg och en liten älg, så det blev en massa älgar. Dessutom några "runda" på slutet då jag var less på älgarna. Vi har även julpysslat och slagit in julklappar.
'
Nu är det julmust framför tvn som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0