Snart

Snart snart snart är det jul. Jag är himla taggad! Idag har Gustav bilat upp hela vägen från huvudstaden själv. Han började tidigt vilket gjorde att han var framme redan 12.30. Då blev det tomtegröt till lunch. Sedan var han tvungen att åka vidare ut till Vännäs, där hans familj firar jul. Synd att få ses så lite.. Jag kan alltid behöva en extra kram. Men vi ses ju efter jul så världen går inte under! I morgon ska jag njuta av allt som hör julen till. Pirret i magen när man vaknar (ja, hur gammal man än blir tror jag inte det kommer försvinna!), öppna ett paket med syster på morgonen, se julkalendern, hjälpa till med div julstök som att putsa silvret. Sen kommer det som hänt på senare år, alla vill duscha samtidigt (vilket funkar då vi har tre duschar) men sedan står jag, mamma och Kajsa och trängs på toan nere för alla vill ha bästa sminkljuset och kunna blåsa se håret bakifrån osv. Tillslut har vi i alla fall lyckats fixa maten, dukningen och oss själva innan släkten kommer kl.14.
'
I kväll har varit en typisk "dan före dopparedan". Vi har ätit dopp i grytan, slagit in de sista paketen, klätt granen och lagt in lite julklappar där under. Åh, jag känner mig som ett barn igen för jag vill öppna mina julklappar nu! Nä, om jag går och lägger mig blir det julafton fortare. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0