Stan

Idag har jag varit på stan med Klara! :D Efter att vi julshoppat i en halvtimme var Klara hungrig så vi gick till NK (som hon redan planerat) och tog varsin supergod macka med julskinka och rödbetssallad. Vi satt där och pratade om allt möjligt och fyllde på kaffekoppen. Sedan visade det sig att Jenni var på stan, så hon kom upp till NK och det blev ännu mera prat och ännu mera kaffe. Jenni i sin tur hade pratat med Ida och hennes kompis Anders så även de tittade förbi. Då tror jag Klara var uppe i sin fjärde kopp kaffe, själv slutade jag efter två. Hursomhelst var det supermysigt att träffa alla! Efter över tre timmar på NK bestämde sig jag och Klara för att vi skulle fortsätta julshoppa - det som vi faktiskt var på stan för. Trot eller ej, men då vi gått runt i en timme är vi båda hungriga igen. För att inte tyna bort innan vi var hemma gick vi in på Max och tog en liten burgare, som i stort sett bara gjorde oss mer hungrig. Men det var tillräckligt med energi för att vi skulle klara varsin bussresa hem och få i oss middag.
Nu i kväll har jag fortsatt med julstöket. Såhär innan jul blir köket lätt en samlingspunkt för alla. Jag pysslade, syster bakade biskvier (de mamma började på igår), och mamma lagade köttbullar. Kl.21, då även pappa kommit hem, samlades vi framför tvn och såg del två av Morden i Sandhamn. Helt okej serie, men jag tycker att jag känner igen handlingen. Eventuellt kanske jag läst boken serien är baserad på, eller bara läst baksidan på boken. Måste nog kolla upp det där.
Sedan måste jag igen få påpeka att knäcken jag gjorde igår var supergoda! Min familj är inte riktigt lika entusiastisk som jag, men jag tycker verkligen det är hur gott som helst! :D

Kommentarer
Postat av: linn

men varför kom du inte in och hälsade på mig? :(

2010-12-22 @ 08:22:49
URL: http://rydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0