Relining

Förra veckan fick vi hem ett papper där det stod att de skulle komma och relina hos oss mellan den 5/7-16/7. Eftersom vi läst i andra papper vi fått ut att de ska ta 5 dagar per lägenhet, och att de ska komma och kolla lägenheten först så tänkte vi att eftersom vi inte hört nå mer blir det väl så att de börjar nästa vecka (dvs den 12e). Men nej så fungerar det inte. Vaknade av massa borrljud imorse och strax före 8 plingade en man på dörren och sa att nu ska de börja. Jahapp tänkte jag och skyndade mig med att plocka bort allting från toaletten, hallen och köket. Sen frågade jag hur lång tid det här kan tänkas ta eftersom det är ju skrivet 5 dagar tidigare. Men nej då, inte kan det vara så bra, utan vi får räkna med 2 veckor. Sämst.
Så just nu sitter jag hemma hos Wiklundhs, de är bortresta så jag och Gustav kommer nog ta vårat pick och pack och sova här. Dock måste vi säkert köra massa vändor mellan lägenheten och deras hus eftersom dels måste vi få över mat så vi har något att äta. Dels behöver man ju kläder och duschgrejor. Sen måste jag ju lösa hur jag ska hinna tvätta och packa inför London. Och efter London måste jag ju packa om för att resa upp till Umeå. Aja, det kommer lösa sig. Och Linn, du får nog inte sova i våran musikhörna. Du får ett eget rum hos Gustavs föräldrar istället :P För jag förutsätter att du vill kunna gå på toa och borsta tänderna. Det vill jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0