Årets första dopp!

Idag gick jag ner till badberget. Låg där och solade och tillslut insåg jag att jag kan inte bara ligga här när det är massa människor som badar. Ett dopp måste jag ta iaf. Min erfarenhet är att den här tiden på sommaren brukar det vara ca 16 grader i havet. (Pratade med pappa för nån dag sen som sa att det är gradantalet på fälle). Men då så många människor kan hoppa i vattnet utan att skrika av köldskador kan det ju inte vara så fruktansvärt kallt. Så jag klättrade ner och tog några simtag. Riktigt härligt var det i vattnet faktiskt! Men så roligt är det ju inte att bada själv, så när jag kände mig sval klättrade jag upp igen och solade ett tag till. Framåt två-tiden var min hy rätt varm. Då jag inte hade några planer på att börja min sommar helt sönderbränd började jag promenera hemåt istället. Spenderade eftermiddagen på balkongen och läste vidare.
När Gustav kom hem åt vi middag och efter det lyckades jag övertala honom om att gå ner till simhallen och simma! Han hatar det, men i och med hans knä är det i stort sett det enda han får göra. Själv tycker jag om att simma, så det känns bra att har gjort något vettigt idag!
Kom hem och såg slutet på Allsång på skansen, nu är det fotboll på tv och senare ikväll blir det SYTYCD! Underbart med sommar!

Kommentarer
Postat av: mamma

Visst är det härligt med sommar och bad. Härligt att ni har så varmt i vattet-Fälle har 13 grader!!!!

2010-06-30 @ 09:08:11
Postat av: Jenny

har du börjat läsa nu? :D yey. jag har börjat i den femte boken nu. spännande! Kul att bada! Ska vara med linn imorgon, för första gången på jag vet inte hur länge. hoppas på bra väder. Kul för dig som kan bada på badhus UTAN att bli förkyld :D jag som älskar att vara i vatten (klart vatten med bra botten, annars=skräck) kan dock inte bada på badhus. jaja. nu sk ajag rengöra åt ragge.. har skjutit på det hela kvällen. jag hade en söt sädesärla på besök idag. du får se bilder senare! KRAMAR!

2010-06-30 @ 21:35:50
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/
Postat av: Jenny

nejnej, verkligen inte idag! Vaknade och hörde hur himlen hade öppnat sig.. sedan började det åska också. sen blev det skapligt väder, varmt som tusan men det duggade ibland. Vi har bakat. Linn bakade morotsbröd och pizzabullar (vilka vi åt till middag! mumma!) Jag bakade valnöts- och aprikosbröd och minipizzor. sedan skjutsade jag hem linn som skulle fara och se på eclips! Jag vill också se den! har du gjort det? Bra lisa! Du kommer att vara helt helt fast ännu längre fram! riktiga mästerverksböcker! I miss u

2010-07-01 @ 23:43:15
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0