Arbetslös

Veckan som varit har jag jobbat hur mkt som helst känns det som, och nu sitter jag hemma och är "ledig". Dvs arbetslös.. det ni..
Det har iaf gått riktigt bra att vikariera på 6-års på Östteg. Som alltid är det jobbigast från början när man inte kan några namn, men jag har faktiskt blivit riktigt duktig på att memorera namn (förut kunde jag bara komma ihåg siffror).

För stunden sitter jag och kollar på nyhetsmorgon. Vet inte riktigt vad jag får ut av det, det är ju inte som att de kommer med roliga nyheter. Dagens rubriker vad bland annat: "stora feta råttor invaderar Umeå". Vilken tur att jag flyttar ;). Sen klagade umeås gymnasieelever på att det är för kallt på skolorna. Ett problem som funnits länge. Iofs, nog ska vi vara klimatsmarta. Men det handlar inte alls om det. Det handlar om en kostnad kommunen inte är beredd att betala, för människor som är under 18 år har ju ändå inget att säga till om. Kommunhuset får ha 23 grader inomhus, men där arbetar ju viktiga människor som faktiskt kan frysa. Nä jag blir bara arg av att se på nyheterna, men det finns inget bättre på tv den här tiden..

Kommentarer
Postat av: Jenny

I agree. massa viktiga människor..

2010-03-31 @ 22:05:36
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0