Studera

Sitter och läser om en massa olika utbildningar. Har hittat två stycken i Uppsala som verkar intressanta. Men jag har också märkt att en kurs jag läste på gymnasiet finns inte med på mina meriter på studera.nu. Dvs om jag söker så märks det inte att jag läst den kursen?! Och det är matte C, så med de nya antagningsreglerna som jag inte förstått mig på kanske den kursen kan ge något poäng. Varför ska det alltid krångla till sig när man ska studera? Är som småsugen på juridik, men mina betyg kanske inte räcker till. Vad kan jag göra då? Jag har ingen aning längre, komvux ger tydligen inte lika bra behörighet som förut. Dessutom får man väl inte läsa upp ett VG? Så vad kan jag göra då, gå om gymnasiet? Aldrig i livet. Då är jag heller outbildad och söker nått skitjobb. Fast jag skulle vilja göra något.. Åh vad saker och ting blir komplicerade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0