Alice

Idag har varit lite utav en otursdag. Jag och Gustav tänkte se på bio idag, jag ville se Alice i Underlandet i 3D. Tyvärr gick alla 3D filmer inne i stan, så vi köpte biljetter på biografen Sergel. Filmen skulle börja 15.40 så pendeln som gick 15.07 skulle bli perfekt. Då skulle vi vara inne på centralen 15.25. När vi kommer till pendelstationen visar det sig att just det tåget är inställt. Och tåget efter var försenat. Jaha, tänkte vi, vad gör vi nu? Jag kollade om vi kunde hinna med tunnelbanan från kista, men det skulle vi inte. Så då var det bara att ta bilen hela vägen in till stan. Vi chansar på en parkering och kommer fram till biografen med någon minut till filmen skulle börja (vi han hämta ut biljetterna!). När filmen ska börja kommer en som jobbar där och välkomnar alla och berättar att man kan bli lite åksjuk av 3D effekten m.m. Dessutom berättar hon att ljudsystemet tyvärr har gått sönder och kommer inte kunna lagas förrän på måndag, så om man tyckte att det lät för hemskt skulle man få komma ut till henne och få se filmen vid någon annan biograf en tid som passade. Suck tänkte jag, hoppas det inte är jättedåligt ljud. Varken jag eller Gustav orkade fara runt nå mer för den här filmen. Som tur var var ljudet inte hemskt, jag tänkte inte särkilt mkt på det iaf. Det hördes bara enstaka gånger.
Filmen då, hur var den? Ja, vad ska jag säga. Den var speciell. Jag kommer knappt ihåg disneyversionen, men det måste vara mycket som var olikt. Jag kan inte säga att filmen var dålig, men den var inte så man längtade tills den kommer ut på DVD så man kan se den om och om igen. Det var en söt berättelse mörkt inlindad i Tim Burtons klassiska mörker. Helt okej helt enkelt.
'
Nu ska vi fortsätta i vårat filmtema och se på Shutter Island jag har på min dator. Jag tror den kommer vara riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: Jenny

vilken jobbig dag! :P

2010-05-02 @ 15:58:48
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0