Blixtar och dunder

Igår var jag fast i min bok. Slet mig ifrån den tillräckligt för att ta mig ner till tvättstugan i alla fall. Var även duktig och renbäddade och dammsugade (eller man kanske säger dammsög..). Efter middagen började himlen mulna på lite. Men inte så farligt, det var mörkt åt ena hållet men solen lyste genom fönstren på andra sidan huset. Jag sitter med min bok och Gustav ser på tv. Helt plötsligt smäller det till ute på himlen och tvn blir svart. En smäll och både tv och internet la ner. Lite senare kom det mörka molnet närmare och det började regna. Efter kanske en kvart var regnmolnet borta. Men tvn var fortfarande svart. Jag hade i alla fall min bok som tur var. När jag läst ut den poppade Gustav popkorn och vi satte på en film - It's complicated. Den var helt okej, lagom att ligga och halvslumra till.
Nu på morgonen skiner solen igen, även om en massa små tjocka moln glider förbi och stör hela tiden. Och jag har börjat på tredje boken idag, har kommit halvvägs och jag lär väl sluta läsa när jag måste börja med middagen för att hinna äta innan träningen ikväll.

Kommentarer
Postat av: Linn J

Det är lugnt här i Umeå. Vad tänkte du då på? :)

2010-05-06 @ 13:11:05
Postat av: Jenny

vad läser du för superböcker som är sådär bra!? :D nu är det inte länge kvar! jag och pate har pratat nu igen, om resande om jag säger så här så har jag börjar kolla i afrikakatalogerna igen ;D

2010-05-07 @ 22:06:25
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0