Filmhelg!

I fredags åt jag middag på skolan med underhållningsmästeriet. Det blev middag, fest och efterfest på samma ställe :) Kom hem nån gång kring 3 på natten. Vaknade vid 10 på lördagen och tog en lugn morgon. Vid 15 hade jag och Gustav bokat bio. Harry Potter och Dödsrelikerna 1. Filmen var riktigt bra, kanske inte lika många roliga små klipp som det brukar va, men sista boken är ju inte så komisk heller. Tyvärr hade vi inte sån himla tur med resten av besökarna på bion. Gustav hamnade bredvid en tjej som viskade varje replik för sig själv - hela filmen. Hennes kompis skrek till lite då och då, ett exempel är när Harry hittade svärdet: efter att man sett svärdet i 3 sek på bioduken skriker hon ut "SVÄRDET!". Jag hamnade bredvid en liten tjej på max 12 år. Eftersom hon inte kunde engelska och inte han läsa hela tiden frågade hon sin pappa om det mesta. Aja, filmen får 4/5, biobesökarna får 1/5. På kvällen såg jag Inception (Gustav somnade i soffan). Riktigt bra film! Se den ni som inte gjort det :)
'
Idag varken jag eller Gustav varit på humör att fixa en massa. Egentligen skulle vi behövt städa, men det får bli en stooor-julstädning nästa helg istället. Dagen har väl i stort sett spenderas framför tvn. Slötittade lite på första HP filmen - dubbad. Det säger en hel del om orken man har. Sen har jag varit och tränat, så nått vettigt har jag gjort iaf. Sen ikväll har jag pysslat med några julkort. Just nu ligger de utspridda över köksbordet för att limmet ska torka.
'
Imorgon måste jag plugga. Ska börja med den skriftliga uppgiften tror jag, även om den ska in om en månad. Lika bra att börja i tid för en gångs skull :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0