Kram

Genom min uppväxt har jag varit ganska reserverad när det gäller närhet till människor. Det är klart att jag som alla andra barn sprang runt och kramade och pussade vem som än bad eller inte bad om det. Sen kom tonåren, då höll jag mig ifrån närhet förutom med mina närmsta vänner. De fick en kram någon enstaka gång, när det var viktigt. Efter den värsta fasen i högstadiet började jag gymnasiet. Där träffade jag Malin, världens kramigaste person. Nu får ni inte tro att hon flög på mig redan första dagen, utan det här insåg jag efter ett år då jag började lära känna henne. I slutet av gymnasiet hade hon i alla fall fått mig öppen till närhet och jag har insett hur himla bra det är med kramar. Med andra ord, jag var beroende. Alla behöver en vän som kan ge en kram på en dålig dag, eller bara för att den känner för det!
Idag hade jag en sån här dag då jag behövde en kram. En lång "över-kram". Tyvärr var jag på universitetet från 9-18, och mitt krambehov uppstod runt 11 ungefär, dvs 8 timmar innan jag kunde be Gustav om en kram. Med risk för att skrämma bort mina nyfunna vänner i klassen sa jag ingenting till dem och härdade hela dagen. Tro mig, det var ingen hit.
Jag säger bara: mer kramar åt folket!

Kommentarer
Postat av: mamma

...nästan så att det kommer en tår när man läser om din dag. Synd att man är så långt bort, så kramen kan bara komma på detta sätt. KRAAAM / mammma

2010-11-26 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0