Fin dröm!

Måste fortsätta berätta om mina drömmar. Särskilt idag då det inte var äckligt! Sen kanske det inte var en behaglig dröm, men det har mer och göra med att jag är höjdrädd.
Det började med att jag dök igenom vattnet och kom fram i nån annan dimension där jag sakta föll ner mot en ö. På den ön var alla karaktärer från "vänner", kommer inte ihåg vad de diskuterade om. Mötte iaf en till person på ön som höll på med att bygga stora bågar av blommor. Tydligen uppskattade jag inte blommorna tillräckligt mycket för den personen blev himla sur på mig. Jag gick vidare genom djungeln och kom fram till nån trästuga. Där inne var det auktion och Phoebe köpte en mantel från 1820-talet. Av någon anledning gav hon manteln till mig. Jag insåg att jag måste ta mig hem på något sätt och gick tillbaka genom djungeln och stötte då på den här blomsterpersonen igen. Vi pratade fram och tillbaka (om vad har jag ingen aning) och det slutade med att hon skulle hjälpa mig ta mig hem. Vi gick till sandstranden där jag "landade" och såg ut i havet. I havet såg man portalen och en stooor svävande blomsterö, och nedanför den en klippö i vattnet. Jag önskar att jag kunde måla upp det för er, men jag tror det blir för svårt med mina kunskaper. Jag hoppar upp på personens rygg och den tar tag i kanterna på min mantel, vi dyker genom portalen och flyger ut i den andra världen. Vi flyger runt blomön, vidare till klippön och i vattnet brevid klippön ser vi något som ser ut som toppen på en gammal ubåt. Personen släpper av mig på den lilla strandbit som finns på klippön, för tydligen är det världens sensation att någon hittat den här ubåten. Eftersom den har varit borta i flera hundra år. Ensam på klippön inser jag att jag inte tar mig därifrån. Och sen vaknar jag.
'
Himla lustig dröm igen, men den här var inte äcklig! Jag önskar verkligen att jag kunde måla upp de bilder jag har i mitt huvud i 3D för er, för det är helt sjuka vyer! Men, tydligen är det menat att dessa bilder endast ska finnas tillgängliga för mig.
'
Idag är förkylningen mycket bättre. Det gjorde mycket att jag stannade hemma igår. Ska till uni idag, 12-16. Våra lärare kommer gå igenom en gammal tenta, och jag tror det kan ge ganska mycket. Har dessutom fått veta att jag har två veckor på mig att skriva ett till PM. Den här gången själv... woho...

Kommentarer
Postat av: Helena Wiklundh

Låter som en härligt blommig variant av Harry Potter med inslag av Avatar i 3D :)

2010-10-29 @ 11:30:31
URL: http://www.bombaycats.nu
Postat av: linn

återigen lisa.. var får du allt ifrån och HUR KOMMER DU IHÅG ALLT? själv glömmer jag det mesta, men de var väl ingen nyhet.

2010-10-29 @ 13:41:44
URL: http://rydelius.blogg.se/
Postat av: linn

haha, förlåt kära lisa :) jag är sämst. jag är bara där en snabbis (hela lördagen, flyger hem tidigt på söndag) för att umgås med åsa, mamma o pappa och tänkte inte på att du kanske är ledig! :) om du ska in till stan på lördag så ring baaa så fåru en puss!

ps. när är du hemma i umeå under julen?? ds.

2010-10-29 @ 14:32:31
Postat av: Pappa

Du låter som din farmor :D

2010-10-31 @ 15:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0