Nybliven JIK-are

Då var man igång med skola igen. Juristprogrammet vid Stockholms Universitet - liiite finare och liiite bättre än de övriga "by-universiteten". Så fick iaf några av mina framtida lärare det att låta igår. Vi ska vara stolta över det privilegium vi har fått då vi blev antagna, vi ska läsa minst 8 timmar om dagen osv, osv.. Jag har svårt att hålla mig för skratt när liknande fraser sägs på snobbigaste stockholmskan ni kan tänka er. Men jag tror det kommer bli bra det här. Så fort jag kommer in i rutinerna i alla fall.
Ikväll är det välkomstmiddag och sen ska faddrarna ta han om oss nykomlingar! På schemat står det föreläsning, men om man hittar det finstilta står det pub-runda, hehe :P

Kommentarer
Postat av: frida

höhöhö... vilka är isf de andra "by-universiteten"? har de då räknat bort både handels och kth ;) ?

2010-09-02 @ 12:48:38
Postat av: linn

haha, liiiite finare, liiiite bättre ;)

2010-09-02 @ 22:15:25
URL: http://rydelius.blogg.se/
Postat av: lisaboman

haha nej kusin, "by-universiteten" är Lund, Uppsala, Umeå ^^ hehe

2010-09-03 @ 09:42:55
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0