Husmorspyssel

Oj vad jag har varit huslig idag. Först har jag skrubbat rent min ryggsäck som fick sig en släng av smält choklad i somras. Just nu hänger den nere i torkrummet i försök att torka material som är vattentätt.
Sen har jag provat göra havremjölk! Läste om det för säkert tre månader sedan, men först nu har jag vågat mig på att prova det. Dels för att det är först nu jag har glasflaskor att tappa upp det i, dels för att jag nyligen investerat i en saftsil. Resultatet fyllde precis mina två flaskor jag hittat på loppis i somras. Dock funderar jag på att ta lite mindre vatten nästa gång i försök att göra mjölken lite "fylligare". Känner du också för att vara lite huslig hittar du receptet här.
'
Medan mjölken silades promenerade jag ut och plockade in ett kilo rönnbär. Har fryst in dem nu och tänker nog försöka mig på att göra gelé av dem framöver. Då tänker ni säkert att "är det inte för tidigt för rönnbär?". Nej tänker jag, för här har de varit mogna i över två veckor, och de var goda när jag smakade på dem. Därför tänker jag inte invänta första frostnatten, för då får jag vänta i all oändlighet här!
'
Nu har jag nog lekt husmor färdigt för idag. Ska leka lite duktig juriststudent också och läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0