Klättring

Igår följde jag med Gustav och klättrade för första gången. Det var faktiskt riktigt roligt! Dock är mina armmuskler lika stora som två kokta spagetti (resten av armarna består av något helt annat), vilket gjorde klättringen något svårare. Att sedan vara drygt 160 cm lång gjorde ju inte greppen lättare. Efter att ha skyllt ifrån mig på mina armar och min längd såg jag senare två mindre tjejer greppa tag i svårare leder hur lätt som helst. Sånt går alltså att träna upp. Det kan bli en bra utmaning för mig och Gustav (eftersom han är den som måste säkra mig) och han verkade peppad på att jag ska följa med en gång i veckan och klättra, så vi får se vad det blir av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0