Slutet av sommaren

Sista helgen på semestern spenderades hos syster i Västervik. På vägen dit stannade jag och Gustav (efter tips från mamma och pappa) till i Söderköping. Där har de en glassrestaurang med huuur mycket gott som helst! Samtidigt som vi åt våran glass var det en stor båt som skulle uppåt i kanalen (Söderköping ligger längst med Göta kanal), så vi passade på att studera den under tiden vi åt glassen.
Så hääär gott var det!
Sedan körde vi vidare till Västervik. Fredagskvällen spenderades med Kajsa och kräftor till middag! Mums! Christopher jobbade till 07.30 på lördagsmorgonen så tyvärr missade han kräftorna (men eftersom han inte äter skaldjur är han nog inte ett dugg ledsen över det!). På lördagen fick vi sightseing genom staden, se var de jobbade osv. Vi passade även på att utnyttja Kajsas jobb lite och bada i bubbelpoolerna där.
Fina Kajsa och Christopher
På söndagen var det åter dags för Christopher att jobba och eftersom det regnade passade vi andra på att åka till Lager 157 och shoppa lite, innan jag och Gustav skulle bila hem till verkligheten igen.
'
'
Nu när semestern tagit slut har det blivit höst på två dagar. Löven är gula och rasar av träden, det är kallt, ruggigt och det regnar. Jag vet att jag fortfarande har lov och på så sätt fortfarande semester, men det känns inte som det då Gustav börjat jobba igen. Dessutom har jag börjat läsa lite kurslitteratur, så om man bortser från att jag inte åker till uni känns det verkligen som vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0