Äpplen

Sitter här vid köksbordet och äter frukost i lugn och ro. Dock började jag höra lägenhetsljud som jag inte känner igen. Det var inte post som kom, ingen granne i trapphuset eller något annat vardagligt ljud som brukar finnas här i huset. För att inte skrämma upp mig själv satte jag snabbt på spotify. Hör jag inte ljudet finns det inte! (Jag tror att ljudet kommer från att de håller på att relina tvättstugorna, vilket vore himla dumt att skrämma upp sig själv för, men jag är inte säker!)
'
Igår var det Alla Hjärtans Dag. kan inte påstå att jag är så mycket för den dagen. Jag uppskattar ju mer om Gustav skulle hitta på något vilken annan dag som helst, för då blir det en överraskning. Men å andra sidan behöver man inte slopa dagen helt. Jag lyxade till gårdagen med en enkel efterrätt. Turkisk/grekisk yoghurt som blandas med lite honung och vaniljsocker, vilket sedan läggs över div bär eller frukt. För mig blev det hallon och kiwi. Mums :)
'
Jag har för övrigt börjat äta jättemkt frukt som mellanmål. Gärna äpplen nu då jag har lärt mig äta skrutten också. Kärnorna smakar faktiskt lite mandel! "Ett äpple om dagen håller doktorn borta". Man kan ju hoppas iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0