Biläventyr

Min fredagskväll har bestått i ett äventyr i bil runt Stockholm för att hjälpa Anna, Therese, Malin och Gustav inför "proppen" i morgon. Själv är jag inte fadder och tänkte inte dyka upp förrän på eftersläppet, men de har en heldag framför sig! För att de skulle ha möjlighet att fixa allting behövdes en bil, och då jag inte hade nått för mig ställde jag gärna upp. Efter att vi gått på stan en sväng åkte vi hem till mig och hämtade bilen. Därefter körde vi till Mediamarkt för lite shopping. När vi ändå var i Barkarby passade vi på att äta en studentplånboksvänlig middag på IKEA. Köttbullar och potatis, bröd, dryck, efterrätt och en chokladkaka för 42kr. Hur bra som helst! Efter vi tagit oss ut från IKEA, och efter att jag kört fel vilket resulterade i lite sightseeing mellan Kallhäll och Jakobsberg, åkte vi till Bauhaus. Där blev det lite träshopping för de andra (såklart inför proppen). När vi stuvat in oss i bilen igen begav vi oss hem till Malin och dumpade och spikade ihop grejorna. Nu sitter jag hemma i lägenheten med en liten godisskål (det är ju ändå fredag!), dator och tv. Gustav är och spelar poker och jag har lovat att hämta honom i kväll/natt.
'
I morgon kommer mamma och pappa hit! De flög ner till Stockholm idag och har hälsat på en kompis nu i kväll. I morgon kväll ska vi på R.E.A, det kommer bli hur kul som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0