SNÖ

Det snöar. Det är inte storm. Det snöar blötsnö. Inte vräker ner. Det snöar. Två dm snö och plogbilarna brukar susa runt kvarteren, men inte här. Här finns det för mycket vägar. Stora vägar går före små vägar. Dessutom skulle ingen som kan köra traktor få för sig att göra det den här tiden. Inte gratis. Inte nu. Allt har ett pris.
Så fort det snöar slutar allt att fungera. SL - kaos. Personbilar - i diket. Personer - blöta och arga. Jag var en av de personerna idag, men till skillnad från i stort sett alla var jag inte arg på snön. Snön har inte gjort något, den bara faller och gör allting vitt och fint. Det jag blir arg på är kaoset. Ingen tänker på någon annan, alla tänker på hur arga de själva är. Det snöar varje vinter, men SL är ändå seg på att hantera det. De som kör bil måste fatta att man kan inte köra för fort när vädret är så här. Om alla förstod att det handlar om samhället skulle ingen blir arg på snön. Snön faller, lär dig hantera det. Hjälp till att skotta istället.

Kommentarer
Postat av: linn

vad härligt det är när du är lite bitter :) det gillas!

haha, jag tycker att hela bilden är skön.. din tunga och mitt face.

2011-02-11 @ 07:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0