Sport att dricka?

Jag han ändå det mesta jag planerat idag. Det blev brödbak nu ikväll istället för i morse, ett enkelt bröd som bara var att sno ihop och in i ugnen, så jag får frukostbröd i morgon.
'
Just nu sitter jag och kollar på något brittiskt program om deras alkoholvanor. Helt galet vad folket dricker där! Nog för att vi är rätt bra på att supa här i Sverige också, och jag tycker att det är kul att försvinna i dimman någon gång per månad. Men där är det tydligen så att varje helg hittar ambulanspersonalen (oftast) tjejer utanför klubbar i deras egna spyor/urin och i värsta fall har de även bajsat på sig. Det är okej att bli onykter, men att dricka så man inte kan kontrollera sin egen avföring är bara tragiskt. Vi här i Sverige kanske borde vara lite på våran vakt, då vi gärna anammar andra länders dryckeskulturer, för det där är inget någon önskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0