Västervik

Uppdatering av min helg. Det har en tendens att bli så nu för mig, får se till att ta mig i kragen och skriva lite under helgerna också!
Fredag
Efter föreläsningen åkte jag ner en snabbis på stan med några i klassen, shoppade mig ett par leggings och sedan skyndade jag mig hem igen. Väl hemma berättade Gustav att vi inte alls hade bråttom. Så jag tog det lite lugnare, bytte om och sen åkte vi till Wiklundhs. Där blev det födelsedagsfest ggr4. God mat, tårta och charader. Himla roligt!
Lördag
Började dagen med IKEA. Gustav satt i bilen och jag sprang in för att skaffa en soffklädsel. När jag var ute igen började vi åka mot Västervik, kom fram runt 17. Där var det planerat inflyttningsfest för Christopher, och vi anlände mitt i förberedelserna. Det var verkligen en jättefin lägenhet! Till middag blev vi bjudna på lyxpizza och kvällen bjöd på bål. Fick träffa Christophers arbetskamrater och umgås massa med syster. En riktig bra kväll :)
Söndag
När vi alla vaknat blev det en filmdag. Jag åt resterna från min pizza till "frukost" och efter två filmer blev det pastasallad till lunch. Kajsa gjorde inte många knop och Gustav slumrade lite i soffan. Christopher var duktig och fixade lunchen. Vid 16 kände jag och Gustav att det var dags att åka hem, det tar ju ändå ca 4h att bila. När vi kom hem blev det varma mackor till middag och en tidig kväll.
Idag
Dagen började med att jag fick sovmorgon till 8. Och tur var det, för jag hade nog svårt att ta mig upp då! Började med att göra några ärenden på banken och efter det begav jag mig till uni. Där pluggade vi i gruppen fram till 15.30. Så himla skönt att vara klara med frågorna i tid! När jag kom hem åkte jag och Gustav och handlade, och sedan fick jag skynda mig med middagen eftersom jag hade träning kl19! Då jag inte tränat på nästan en vecka kändes det bra att dyka upp igen. Nu sitter jag och väntar på att mitt nagellack ska torka ordentligt. Det sämta som finns är när man målat naglarna på kvällen och vaknar med kuddavtryck i lacket på morgonen. Ett av de värre i-landsproblemen ;)
'
Juste! Jag har dessutom bytt abonnemang nu. Från och med imorgon har jag Telia, så alla som har Telia kan ringa billigt till mig, och ni som inte har det får kosta på er ett samtal med mig nån gång :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0