Balsam för finsmakaren

Idag hade vi första gruppundervisningen i denna kurs. Efter den satt vi kvar i gruppen och pluggade. Anna B passade på att bli värvad av Olle till att lämna blod. Om det inte hade varit för min rädsla för nålstick i armvecket hade jag nog också ställt upp. Dock var jag duktig nog att följa med och kolla på. Jag tänkte att man måste ju börja vänja sig på något sätt! Snart så kanske jag ligger där med en nål i armen.. nja, så långt ska jag inte tänka än.
Kl.17 hade jag och Anna B möte med Underhållningsmästeriet. Tyvärr var vi inte alls särskilt många där, men förhoppningsvis ska det värvas massa nya jurister imorgon när den nya terminen har fadderpub. Förutom att få lite smådetaljer avklarade fördes det även en diskussion kring om balsam är ätbart eller inte. Oskar har nämligen en idé för att underhålla på fester som innebär att någon/några ska äta balsam. I början av konversationen kan jag ärlig säga att jag inte alls var intresserad av denna idé, men efter att ha diskuterat ett tag har jag nu ställt upp på att äta balsam på scen (om/då det blir av). Bara för att se ifall det faktiskt är genomförbart har jag nu googlat på "äta balsam" och "förtära balsam" och inte hittat en stor varningsskylt om att det är det sämsta tänkbara du kan hitta på. (säkerligen är det inte bra, och man kanske blir dålig i magen, men du behöver inte skynda till sjukhuset i all fall) För säkerhets skull kollade jag även på balsamflaskan, men där står det bara att man ska skölja noga vid kontakt med ögonen. Då jag nyfiket stått och kollat på balsamflaskan ett tag och avvägt hur illa det faktiskt kan smaka ("shampoo och tvål måste ju smaka värre, men hudkräm något bättre") tog jag en liten klick på fingret och stoppade i munnen. För er som var lika nyfiken som mig på hur det smakar kan jag meddela att balsam smakar beskt. Väldigt beskt. Sedan kommer en eftersmak av själva doften (vilket när det gäller mitt balsam är .. typ alger, det doftar inte blommigt eller fruktigt). I försök att bli av med smaken borstade jag tänder, tunga, tandkött och gom noggrant. Efter det fanns en lätt smak av själva doften med en underton av beska kvar. Nu har jag suttit och gurglat med listerine i några minuter, men tyvärr finns det en hint av balsam kvar i min mun. Sammanfattningsvis kan jag väl säga att om du inte tycker om konstiga saker ska du inte smaka balsam.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha. och usch lisa! huvva

2011-01-27 @ 21:24:20
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0