Loop med bil

Nu börjar jag drömma igen. Tror att mitt drömmande är relaterat till stress. Ingen farlig stress eller så, bara då jag har mer att göra. Nu har jag världens tentaplugg och jag måste försöka fokusera. Inte många dagar kvar..
Hur som helst, morgonens dröm innehöll mig och Kajsa. Jag körde bil, och hon åkte med. Tydligen var det en tävling, jag körde som en galning och plötsligt såg vägen ut som en ramp. Det vill säga, asfalten gick upp och tog slut. Tanken var att man skulle gasa på lite mer och sen flyga över. Jag gasade och vi flög, ingen av oss tyckte att det var något märkvärdigt, för "så ser vägarna ut".
Ungefär som den stora rampen här på bilden.
Vi körde vidare och svängde av till ett form av värdshus. På gården stod det massa bilar som var med i tävlingen och förmodligen fick vi några instruktioner om var vi skulle sen för plötsligt gasade vi alla vidare. Nu skulle vi ut på en stor trefilig väg. Där var det fullt med bilar men jag gasad ut mitt framför en gammal beige volvo. Den tutade och framför mig välte en traktor! På något sätt styr jag undan allt och vägen smalnar av. Då kommer en till ramp. Men denna ramp såg inte ut som de på bilden, nej den var mycket värre. Tanken var inte att man skulle hoppa rakt fram med bilen, utan att man skulle köra runt så bilen loopade i luften. Vägen såg ut som en halv loop och en skulle man landa på en platå längre upp. Varken jag eller Kajsa reagerade på att det var något konstigt så jag gasade ordentligt och känslan som kom när bilen släppte vägen och loopade i luften var precis samma som när man faller. Och faller man när man drömmer, ja då vaknar man. Så klart gäller det även mig.
'
Nu, tentapluggfokus! (Jag och Aftonbladet när det gäller att hitta på nya ord!)

Kommentarer
Postat av: mamma

Dreaming people....ja vad ska det betyda.. kasta sig ut i det okända?? Eller längtar du till Gröna Lund tillsammans med lillasyster? kram mamma

2011-01-07 @ 14:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0