För det är kö från gatan upp till hallen

Den här midsommarhelgen har det varit fullt upp här hemma på Flintlåsvägen. Midsommarafton spenderade jag och Gustav hos hans familj. Där åt vi lunch och direkt på det blev det kaffe och fika. Sen fick vi en paus på nån timme där magen gick i högvarv i försök att göra av med i alla fall lite av det man hade stoppat i sig. Sedan blev det middag! Efter maten åkte jag och Gustav till min klasskompis Nisse, han hade fest hos sig hemma i Täby. Sen var vi hemma runt 3 på natten igen.
På midsommardagen (lördag) landade mamma och pappa här i Stockholm kl.14. De hade varit i Spanien en vecka och skulle sova här en natt innan de begav sig vidare till syster i Västervik. Det blev en lugn kväll, trerättersmiddag och sedan tidigt isäng eftersom ma&pa varit uppe sen kl.04 på morgonen!
Igår skjutsade vi mina föräldrar till pendeln runt 13, sedan åkte vi till Kista och slog några golfbollar på rangen där. Sen blev det en snabb fika hos Gustavs föräldrar innan vi körde vidare till Täby för att se Emil spela mot UFC. Riktigt bra match! (Och Emil gjorde mål, 1-1) När matchen var slut var klockan närmare 18, så det var bara att åka hem igen för att kunna hämta upp min farmor och farfar drygt en timme senare. De skulle sova här i gästlägenheten innan de bilade vidare med deras vänner på en golfresa på Öland.
Så nu på morgonen, efter en kopp kaffe, vinkade jag av dem. Tänkte nog ta mig ut i spåret på en springtur nu, jag börjar jobba först kl.13 så det är lika bra att utnyttja tiden fram tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0