Päron

Tack mamma och pappa för att ni har uppfostrat mig till den jag är. Dock är det ibland himla omständigt att vara som jag är. Ta i kväll som ett exempel. Om drygt en timme kommer Anna och Malin hit på en liten tjejkväll mitt i veckan, och trots att de inte bryr sig ett dugg om hur det ser ut hemma hos mig kan jag bara inte låta det ligga för många par skor i hallen, låta sängen vara obäddad, ha för många väskor i vardagsrummet eller strunta i att torka bordet på balkongen. Dessutom tänkte jag bjuda på middag, och eftersom jag hur som helst var tvungen att handla lite skaffade jag så att jag kan lägga fram ett litet tilltugg innan och sen en efterrätt. Jag måste säga att det var ett himla smart drag av mina föräldrar att uppfostra mig så här, för det enda som händer är att det blir lite mer att göra för mig. Men varje gång de kommer och hälsar på blir de uppassade, eftersom det är så jag har lärt mig att man behandlar sina gäster, särskilt om de är ens mamma och pappa ;) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0