Vilken helg!

Här kommer en lång sammanfattning över vad jag gjort och hur jag mår/mått de senaste dagarna!
Fredag
På dagen åkte jag in till uni för att hämta ut min tenta i folkrätt, sedan kollade jag på juristernas bokhandel och hittade fyra böcker inför nästa termin. Kan vara bra att dela upp köpen, för då känns det mindre dyrt! Efter det åkte jag till Malin, vi partyfixade oss och var på juristernas hus kl.17 för tackmiddag för de som varit med i föreningen på ett eller annat sätt. Efter middagen var det fest på huset! Tanken! (Dvs tanktömning i baren). Himla rolig kväll! Var inte hemma så sent som jag trodde, men då man varit där sen 17 känns det som om klockan är väldigt mycket när den passerat midnatt.
Lördag
Vaknade och mådde bara bra. (Jag kände inte för att ligga bakis på en sådan fin dag, så jag drack precis lagomt kvällen innan!) Jag och Gustav åkte till Stinsen, där köpte jag fotbollsskor och springsskor, och Gustav köpte springskor. Dyra och tråkiga men vettiga köp. Sedan åt vi sushi där innan vi körde till Täby och kollade på Emils fotbollsmatch. Tyvärr gick det inge bra för dem. När matchen var slut kl.18 bestämde sig jag, Gustav och Anton för att åka i till stan och kolla på releasparty för Bronk på Fasching. De gubbarna är himla duktiga, dock lite svår musik för den som inte är van. Sedan drog alla vidare till Jacob och hängde i hans kök. Jag kan meddela att jag kände mig väldigt off i det gänget, men det var fascinerade att studera hur de betedde sig. Och återigen blev det en sen natt!
Söndag
Idag alltså. Vaknade sent, men mådde bara bra. Spenderade morgonen med att kolla på första säsongen av Glee! Sedan packade jag träningsväskan för match. Det första jag måste börja att skryta med är att jag klarade av att köra bil inne i stan! Matchen var nämligen på Zinkensdamm IP på söder. Matchen började kl.17 och efter 40 min spelade får jag ett skott i ansiktet där det känns som om käken ska ramla av och gav mig en trevlig fläskläpp. På övertid några minuter senare kontrar jag med att trycka in 1-0! Ja, du läste rätt, jag gjorde mål! Andra halvlek går sådär, mitt huvud dunkar och de får in 1-1. Vi gav inte upp och med 1,5 minut kvar att spela gör Sandra 2-1. Galet skönt att få vinna den matchen!
Nu sitter jag hemma i soffan och har ont i käken. Gustav är och kollar på sin match här nere på sportfältet, så jag planerar att han ska få ta hand om mig ikväll när han kommer hem. Sen vore det trevligt att se nån film, eller kanske några fler avsnitt av Glee. En tidig kväll ska det bli i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0